JAPO
Novinky Instalační CD
Programy
Stáhněte si
Dotazy
Služby
Adresy


Odpovědi na nejčastější dotazy


hot-line 777 161716


Obecné
Tisk


Obsah:


Nemůžete spustit instalaci ? Operační systém hlásí že se jedná o neplatnou aplikaci Win32 ?

Několik uživatelů nám hlásilo problém, že po stažení instalátoru (je jedno či upgrade nebo demo verze), jeho uložení na plochu Windows a kliknutí na něj, jim systém zahlásí, že se jedná "o neplatnou aplikaci Win32". Nevěděli, co s tím mají dělat, proto se na nás obrátili s žádostí o pomoc. Prověřovali jsme soubory nahrané na webovém serveru, zkoušeli je stahovat v různých operačních systémech a s různými internetovými prohlížeči a nakonec se nám chyba projevila.

Příčinou problému je nový Internet Explorer 8 - nestáhne totiž požadovaný soubor celý, ale jen jeho část. Pozorný uživatel si toho všimne. Na začátku stahování se totiž na displeji zobrazí stavové okno a v něm je uvedena celková velikost souboru (např. u kombinovaného upgrade to je cca 9 MB). Stahování se rozeběhne, "teploměr" ukazuje kolik procent už je hotovo a najednou rychle poskočí a ohlásí úspěšný konec stahování. Místo 9 MB ale stáhne sotva 2 MB. A při dalším pokusu třeba 4 MB. Úspěšnost je naprosto náhodná, někdy se stahování dokončí v pořádku, jindy ne. Nevíme, kde soudruzi v Microsoftu udělali chybu, ale bohužel není v našich silách způsob stahování upgradů ovlivnit. Řešení se nabízí následující:
  • Při zahájení stahování zvolit místo "uložení na disk" "spustit". Jakmile stažení proběhne, měl by se automaticky spustit instalační program. Toto řešení je ale možné využít jen tam, kde jsou programy JAPO nainstalovány na PC, které má přístup na internet.
  • Zkusit stahovat upgrady z našich záložních stránek na adrese http://japo.vyrobce.cz. Způsob práce i obsah těchto webových stránek je zcela stejný jako u hlavní prezentace na adrese http://www.japo.cz.
  • Stáhnout si a nainstalovat alternativní internetový prohlížeč a stahovat upgrady z něj. My doporučujeme velmi rychlý a spolehlivý Firefox (můžete využít tento odkaz http://www.czilla.cz/produkty/firefox/).
  • Objednat si instalační CD, vyhnete se tím nutnosti cokoliv z internetu stahovat.
Je zajímavé, že při instalaci upgrade z CD, kde může být rovněž použit Internet Explorer 8, k žádným problémům nedochází, soubory se v pořádku ukládají na disk počítače. Problém tedy existuje pouze při komunikaci přes internet mezi webovým serverem (na kterém je nahrána naše internetová prezentace) a internetovým prohlížečem.

Na obsah


Je možné používat nesíťové programy JAPO v síti?

V síti lze používat všechny programy JAPO, i ty nesíťové. U nich je však provést po instalaci určitá nastavení. Programy Deník, Mzdy, Sklady a Pokladna nejsou síťové, proto je nelze spouštět současně z více počítačů ani současně zpracovávat data v jednom souboru.

Pokud ale budete ve stejném okamžiku pracovat v různých souborech, je možné síťový provoz nastavit. Nejprve je třeba na všech stanicích nainstalovat příslušné programy (např. Deník, Mzdy...). Dále si musíte zvolit, na kterém počítači budou umístěna data (říkejme mu server). Všechny ostatní počítače si budou pro data "sahat" sem. Na všech ostatních počítačích pak musíte nastavit "cestu" na server. Stačí na příslušném PC spustit program Asistent, přejít do jeho hlavního menu, zvolit ovládací panel, nastavení provozu aplikací a nastavení chování v síti. Zobrazí se tabulka, ve které můžete zapnout síťové přihlašování a nastavit cestu k datům. Adresář zůstane JAPO i nadále, změní se pouze disk. Písmeno C nahradíte písmenem, pod kterým příslušný počítač najde disk serveru, na kterém jsou umístěny soubory.

Na obsah


Je možné spouštět programy JAPO v okně Windows?

Ano. Jedinou podmínkou je, že mají zvolenu diakritiku Latin2. Protože nejjednodušší způsob volby je při instalaci plné verze, znamená to v praxi, že byl v instalačním programu jako operační systém zvolen Windows. To kterou diakritiku máte zvolenu si můžete ověřit v programu Asistent, v ovládacím panelu, nastavení národního prostředí.

Pokud je tato podmínka splněna, je nastavení na zobrazení v okně jednoduché. Ukažte na ikonu myší a stiskněte pravé tlačítko. Z menu vyberte volbu Vlastnosti. V zobrazené "kartotéce" vyberte tabulku s nadpisem obrazovka a jako "způsob použití" vyberte "v okně" nebo "celá obrazovka". Záleží jen na vašich potřebách.

Na obsah


Program se ve Windows zobrazuje jen v horní polovině obrazovky. Spodní polovina je černá. Co s tím?

Tento problém se občas vyskytuje u Windows XP nebo novějších a jeho příčinou je nesprávné nastavení rozměru obrazovky v zástupci programu. Řešení je jednoduché:
  • Spus'tte program JAPO, u kterého se chyba projevuje a vstupte do něj.
  • Kdekoliv uvnitř programu stiskněte kombinaci kláves ALT TAB nebo ALT ESC. Z programu tak vyskočíte na plochu Windows a program JAPO se minimalizuje do lišty.
  • Klepněte na minimalizovaný program JAPO pravým tlačítkem myši a z kontextové nabídky zvolte VLASTNOSTI. Ze zobrazených karet vyberte tu s názvem ROZVRŽENÍ.
  • V této kartě opravte rozměr okna - z původních 80 sloupců a 50 řádků na 80 sloupců a 25 řádků. Toto nastavení je v kartě dvakrát, je třeba opravit obě.
  • Pak klepněte na tlačítko OK. Pokud se Windows zeptá, jestli má nastavení použít jen pro tento program nebo pro všechny, zvolte pro všechny. Tím karty vlastností zmizí.
  • Klepněte normálně myší na minimalizovaný program JAPO na liště. Tím se do něj vrátíte. Pořád ještě bude přes půl obrazovky. Normálně jej klávesou ESC ukončete.
  • Při dalším spuštění již bude přes celou obrazovku.
Na
                  obsah


Jak změnit diakritiku v programu?

Programy JAPO dokáží pracovat s diakritikou Latin2 i Kamenických. Vhodné kódování se vybírá při instalaci na základě volby operačního systému. Nejčastější je instalace v prostředí Windows a zde instalační program vybere kódování Latin2 (tak aby bylo možné nainstalovaný program spouštět v okně).

Pokud tedy potřebujete změnit diakritiku, nejjednodušší řešení je provést reinstalaci programu. Data tím neohrozíte a ušetříte si práci s nastavováním. Pokud však nemůžete najít původní instalační disketu, můžete provést změnu diakritiky i v programu.

Nejprve přejděte do programu Asistent, hlavního menu, ovládacího panelu, nastavení národního prostředí. Tam můžete změnit nastavení displeje a klávesnice z Latin 2 na Kamenických a zpět. Aby však bylo možné kódování změnit, musí být driver displeje a klávesnice nastaven na externí. U interního driveru je vždy kódování Kamenických.

Pokud změníte diakritiku, máte za sebou pouze polovinu práce. Ještě musíte změnit spouštěcí soubory jednotlivých programů. Najdete je v adresáři JAPO a jmenují se DENIK.BAT, MZDY.BAT, ASISTENT.BAT a podobně. Každý z těchto souborů musíte otevřít (např. pomocí programu Poznámkový blok, který najde v příslušenství Windows) a změnit v něm jeden řádek.

Na prvním místě v tomto souboru najdete příkaz MKEV. Pokud je za tímto příkazem písmeno K, bude  zavedeno kódování kamenických. Pokud je tam písmeno L, zavede se Latin 2. Takže zde musíte dát dané písmeno do souladu s diakritikou zvolenou v Asistentu. Pokud jste vybrali Latin 2 opravíte písmeno za příkazem MKEV na L, v opačném případě na K.

Další písmena za příkazem MKEV označují zda mají být instalovány české znaky na monitor M a klávesnici N. Tato poslední volba bývá ve Windows vypnuta ale pokud vám program nepíše česky, zapněte si ji (písmeno N tam dopište). V prostředí Windows by tedy první příkaz zapínající češtinu měl vypadat následovně:
  • MKEV LM     zapíná češtinu Latin2 na displej, s klávesnicí spoléhá na Windows
  • MKEV LMN  zapíná češtinu Latin2 na displej i na klávesnici. Ve Windows byla česká klávesnice z nějakého důvodu nefunkční.
Nezapomeňte, že pokud se pustíte do změny diakritiky v programech JAPO, musíte upravit spouštěcí (BAT) soubory u všech programů. Jinak u těch na které zapomenete bude čeština fungovat špatně.

Na obsah



Stáhněte si návod


V sekci "Stáhněte si" najdete nejen podrobné příručky v elektronickém formátu, ale také návody, pracovní postupy a řadu dalších užitečných informací. Všechny jsou k dispozici ve formátu PDF, takže si je můžete stáhnout a na svém počítači zobrazit, přečíst a případně i vytisknout.


Chybí Vám odpověď?


Pokud Vám tu chybí nějaká odpověď, zavolejte na telefonní číslo 777 187 536. Náš specialista na tiskárny Vám poradí a odpověď na Váš dotaz umístíme na tuto stránku, aby pomohla i ostatním uživatelům.






Copyright JAPO Zlín, spol. s r. o., telefon: 777 161716